STRAVA: DARRERS ENTRENAMENTS I CURSES

STRAVA: RESUM DEL CLUB

21 de març 2010

14 a 27-MARÇ-2010: ITINERARIS DE MUNTANYA PELS VOLTANTS DE VILASSAR

Les setmanes posteriors a la Marató hem fet alguns dels clàssics recorreguts per les muntanyes dels voltants de Vilassar de Mar. Aquí els teniu:

27-Març: De Vilassar a Cabrils i Cabrera, passant pel coll darrera Mont Cabrer. Total: 10,1 km. Alçada màxima: 265 m

Demà tenim la Mitja de Montornés, i avui hem fet un tomb curt, passant de Cabrils a Cabrera per darrera de Mont Cabrer.
Itinerari molt interessant, amb una esplèndida vista del Castell de Burriac. Perfecte també per fer-hi una passejada.

21-Març: De Vilassar a la Riera de Argentona fins la cruïlla de Dos Rius, i tornada pel camí de Cornisa fins el Cros, i tornada a Vilassar.Total: 21,7 km. Alçada màxima: 170 m

De Vilassar, es segueix pel Camí del Mig fins el Cros, agafem la Riera d'Argentona fins la Font de Santo Domingo d'Argentona (km 7,3, cal beure aigua, després no tornem a beure fins el Cros). Tornem a la Riera fins al Pont de la Autopista que anomenem el "Picadero" (km 9,3). Al cap de 300m, deixem la Riera d'Argentona i seguim per la dreta, en moderada pujada. Més endavant passem una tanca al costat d'una explotació porcina, passada la qual en un revolt a esquerra s'agafa el camí que surt a la dreta darrera una tanca. Més endavant, es troba la cruïlla del camí que baixa per la esquerra de Can Bruguera. Aquí cal seguir uns metres a dreta, i tot seguit es segueix el camí que surt a la esquerra en una forta però curta pujada. Seguim fent tobogans, fins que finalment sortim a la Carretera de Mataró a Argentona, anem a buscar la Riera un altre cop fins arribar al Cros (font), i pel Camí del Mig tornem a Vilassar. Un camí molt maco i poc frequentat.

Perfil d'alçades:

20-Març: Excursió al Castell de Burriac.
Un clàssic des de Vilassar, pujada al Castell de Burriac per Cabrera.
Son 5km fins al monolit al peu del castell i 330 m de desnivell.
Després vam baixar pel Alberg, agafant un corriol a mà dreta 500 m més avall del monolit. Si seguim bé a la dreta, anem a parar al Cementiri de Cabrera, i si ho fem a la esquerra, anem al Alberg al costat de Agell.
Des de Agell, per la carretera fins la rotonda de Cabrera, i pels pagesos cap a la platja i l'Ajuntament.
Total: 12.7 km.

Aquí el perfil d'alçades:

14-Març: A la Mutua Metalúrgica, pujant per Cabrils, i baixant per Cabrera.
7,5 km de pujada, i 405 m desnivell, i 7 km de baixada, passant pel Mirador que ofereix una visió magnífica del Castell de Burriac. En total, 14,5 km.

I aquí el perfil de la cursa:
Tenim la sort de tenir tants camins, muntanyes amables i boscos, a prop de casa, que sóm uns privilegiats. Si podeu, feu-los a peu, correns o en bicicleta, val la pena.