STRAVA: DARRERS ENTRENAMENTS I CURSES

STRAVA: RESUM DEL CLUB

15 de gen. 2012

8-GEN-2012: RUTA DE VILASSAR A ARENYS PER LA CREU DE RUPIT

La ruta de Vilassar a Arenys passant per Can Bruguera i la Creu de Rupit, és un camí ideal per córrer, anar d'excursió o fer ruta en bicicleta.
Són 28,4 kms, gairebé tots per pista de terra, rodejats de boscos i natura per tot arreu.

Nosaltres hem sortit del Poliesportiu de Vilassar, i hem anat cap a Mataró del Camí del Mig. Després hem seguit una estona la Riera d'Argentona, i hem entrat a Mataró a buscar la Pista d'Atletisme al costat de l'Hospital de Mataró.
Km7,7: Davant de la pista d'Atletisme al costat del Tanatori a l'esquerra surt la pista de terra (Camí de Cornisa) que ens durà cap a Can Bruguera. Comença la pujada.

km 10,5: Cruïlla ja dalt la carena. A l'esquerra aniríem a Argentona, nosaltres seguim a la dreta, seguint les indicacions cap a "El Corredor"

km 11,6: Font de la Cornisa. Portem 1h15m corrent. Estem molt a prop de Can Bruguera
 Hípica al costat de Can Bruguera
 km11,8: Cruïlla que a l'esquerra porta a Canyamars
 Passat Can Bruguera el camí està a punt d'entrar al bosc, que no deixarem en molts kms.
 Entrem al bosc.
Km 14, 1h29m, cruïlla que cap a la dreta va a Llavaneres, nosaltres seguim a l'esquerra, en una forta però curta pujada

El camí passa encaixonat a estones, per zones molt fresques i humides
 L'alçada dels murs es impressionant
Km18, 1h54: Font del Malpas. Avui rajava suficient aigua, però sovint està seca. Passada la font, a l'esquerra, hi ha un camí que baixa a Canyamars per la Riera de Can Rimbles.

Molt aprop de la Font ens hem creuat amb un senglar força gran, que no hem pogut fotografiar.
 Km19,7, 2h03m, Creu de Rupit, ja molt aprop del Corredor.
Ens hem trobat a un grup de ciclistes del Club Ciclista de Canet, amb els que ens fem una foto de germandat. Des de aquí, una salutació molt afectuosa.

A partir de la Creu de Rupit, tot és baixada cap al Mar.

Km 24,6, 2h27, parem a beure a la Plaça davant l'Esglèsia d'Arenys de Munt, amb una curiosa porta amb ferradures. Veiem dones entrant a la missa de les 11h.

Km28,5, 2h43m: Estació d'Arenys de Mar, final de la nostra travesía.

Ens prenem alguna cosa per recuperar forces, i cap a casa en tren.
Ha estat una jornada molt xula que ha valgut la pena.

La setmana que ve, toca Mar i Murtra, a Blanes. Quin fred només de pensar-hi!!!!