STRAVA: DARRERS ENTRENAMENTS I CURSES

STRAVA: RESUM DEL CLUB

19 de març 2017

3-SET-2016: TUC DE MULLERES PER LA VALL DE LA ESCALETA

El Tuc de Mulleres (3010m) és un magnífic mirador del Macís de la Maladela, només per això la seva visita paga la pena.

Pujarem des de la Besurta per la Vall de la Escaleta, una excursió senzilla però una mica llarga, cal calcular unes 5h de pujada i 4h-5h de baixada.

Nosaltres vam dormir a Benasque, al Hotel Aragüells, amb bona relació qualitat-preu i gent molt amable, molt recomanable.

Sortim de la Besurta (1900m alçada) a les 5:20h de la matinada, a on hem pujat amb el autobus des de Benasque,

Fem la primera part de l'excursió fins Aigualluts (2030m) completament de nit. Sentim el soroll del Forau de Aigualluts però no el veiem, encara és fosc.

Seguim per la Vall de la Escaleta, deixant Barrancs a la dreta, i arribem a prop del Coll de Toro. Ja clareja una mica.

La silueta de la Forcanada ens captiva.

Més amunt, trobem el Ibon Bajo de la Escaleta a uns 2300m,

Seguim pujant, el Ibón Alto de la Escaleta a uns 2630 m.

D'aquí cap amunt, el Mulleres és clarament visible.

El paisatge és molt maco, amb amplíssimes lloses de granit molt llises, és puja ràpidament sense cap dificultat fins el cim.

Nosaltres hem trigat  4h40m, inclosa la parada per esmorzar.

Amb l'Antonio i l'Alfonso gaudim del paisatge, i ens fem fotos per la posteritat. Felicitat plena dalt del cim.

La vista és de lo millor que hi ha al Pirineu, no ens cansem de contemplar la gelera (o lo que queda d'ella a principis de Setembre).

A la dreta Tempestades, després el Margalida, a on empalma la Cresta de Barrancs (magnífica).

De dreta a esquerra, Aneto, Espalda de Aneto y Brecha de Tempestades.

Alfonso amb Cap de Toro al darrera, i la Forcanada al fons

I cap a l'altre costat, mirant cap el Tunel de Viella, veiem els estanys que hi han a prop del Refugi de Mulleres.

La pujada per aquesta banda és diferent, hi ha una mica de grimpada curta perô molt vertical a l'arribar al coll abans del Mulleres, però no és difícil, Fa 33 anys vaig pujar-hi, i en guardo un bon record.

La baixada s'en fa però una mica llarga, les cames van cansades, i anem bastant lents.
A més alguna bullofa fa la punyeta, i ens refresquem els peus abans de Aigualluts.

Ara si podem disfrutar de la vista cap al Macís de la Maladeta

La cascada i Forau d'Aigualluts.

Arribem a la Besurta amb els peus cansats, i les botes de l'Alfonso destrossades!!!

Excursió molt molt xula i fàcil però llarga, es qüestió de fer paradetes i anar fent.

Aprofiteu per visitar Benasque, amb algunes edificacions magnífiques i ben conservades.

Fins la propera aventura!!!