STRAVA: DARRERS ENTRENAMENTS I CURSES

STRAVA: RESUM DEL CLUB

9 de jul. 2012

CURSA D'ESTIU DE BAGA 2012

La Mar de Corredors ha estat present enguany a la Cursa d'Estiu de Bagà 2012 amb 3 representants, que vinguts des de Vilassar de Mar hem volgut gaudir d'una cursa diferent, en bona part per una bonica pista de terra que travessa típics boscos de pi roig de l'Alt Berguedà, i passa al costat de 3 fonts: la de la Vinya Vella, la del Clot d'en Roca, i la de Sant Joan de l'Avellanet.

Cal dir que aquesta és una de les 3 curses que organitzen els "Amics de l'Atletisme de Bagà": començant per la mítica Pujada a Coll de Pal a finals de Maig, segueix la Cursa d'Estiu a finals de Juny, i acaba amb la Cursa Popular a principis d'Agost.

Pels que no coneixeu Bagà, aquesta és una Vila amb un poderós passat medieval, com es pot veure a la seva Plaça Porxada, al Pont de la Vila, a les restes de la muralla medieval, als seus carrerons amb noms de l'època (Carrer de la Fruita, del Especier, del Fang...) i especialment al Palau dels Barons de Pinós, antic castell.
A la foto, la maqueta de la Vila tal com era al 1440, feta pel Ignasi Camps.

A continuació podeu veure un petit reportatge amb les fotos penjades per l'organització (felicitats un altre cop) completades amb algunes fotos pròpies abans de la sortida.

A la Plaça de Sant Pere (Terradelles)  a les 8:30h, 17ºC de bon matí, dia ben calorós

A la font de la Plaça del Raval de Bagà, a on hi havia una garrafa de vi refrescant-se
 La font raja de la boca d'una cabra:
 Abans de la sortida, foto de grup.

Són les 9h, tots a punt, rellotges a zero

Comença la cursa!

Primers metres a tope..

S'acosta el primer revolt , i després en trobem la primera pujada, a on el grup s'estira

Km 2, camí de la Font de la Vinya Vella, aquí comença la pujada de veritat: salvem 200m de desnivell en poc més de 4 kms.
 L'Alfonso, concentrat, comença a passar gent

L'Antonio va escalfant els isquios a poc a poc, que no facin la guitza

Km8 aproximadament, a l'alçada de Sant Joan, ràpida baixada. Hem fet el final de la pujada junts, i baixem molt ràpids, a 3:30 el km a estones.

A 3 kms de l'arribada hem vist una noia uns 300-400m davant nostre: "a por ella" cridà l'Alfonso, i efectivament, l'Alfonso la passa a 50m de l'arribada.

I jo també la passo esprintant fort a 25m de la meta
 Arribem a la meta, i amb la embranzida gairebé agafo a l'Alfonso
Ostres: Qui ha arribat primer? Aquí no hi ha xip, però jo diria que l'Alfonso ha creuat la arribada (a on hi ha la taula) un cap per davant, ... una altra arribada polèmica, ja, ja, ja. L'Alfonso mira de reüll...

Hem fet 1:05h, i hem quedat 5é i 6é de la nostra categoria (més de 50 anys).

Al cap de poca  estona arriba l'António, a qui els isquios l'han respectat una mica aquesta vegada

Samarreta de premi, i després síndria, vi, coca i xocolata, entrepà, begudes... a Bagà hi ha de tot, bon avituallament, sí senyor! Hi tornarem

Per la tarda fem una mica de turisme per la Vila, i veiem passar els corredors de la Núria - Queralt, 92 kms, a on passa el nostre company Jordi Bruy. Hi faré un reportatge a part, no hi han paraules per descriure el coratge d'aquests corredors! La nostra admiració!!!

I l'endemà anem a córrer des de Terradelles fins les Fonts de l'Adou, l'indret més maco dels voltants de Bagà.
Aquí sortint de Terradelles . Al fons l'Hotel El Blat, bons menjars i habitacions comfortables a bon preu.

Camí de l'Adou, després de 6 kms. En aquests camps no fa gaire hi pasturaven vaques. El Bastareny hi passa per l'esquerra, a on la vegetació és més verda.
 Km 7: Font Nostra. Aigua fresquíssima provinent del torrent del Pendís. Estem davant de la casa de colònies de La Salle.

Km 8,8: Font de l'Adou. L'indret és paradisíac i poc concorregut

Raja força aigua malgrat que no ha plogut gaire en els darrers mesos

Que macuuuuuuu!!!
 La càmera en una pedra, i així sortim els 3.

El riu neix de dins les pedres: l'Alfonso veu l'aigua que brolla de la mateixa Dou.
Tot un riu que surt del no res.
Estem a una zona calcària a on hi han força surgències (Bullidor de la Llet, Fonts del Llobregat...)

Un racó fresc i ombrívol, a on hi aniria mils de vegades