STRAVA: DARRERS ENTRENAMENTS I CURSES

STRAVA: RESUM DEL CLUB

17 de juny 2012

RUTA CIRCULAR: MATARO-CAN BRUGUERA-CANYAMARS-DOSRIUS

A la sortida d'avui hem fet una atractiva ruta circular de uns 20 kms que sortint de les pistes d'Atletisme de Mataró, passa per Can Bruguera, Canyamars, Dosrius, i torna a Mataró al punt de partida, per indrets plens de natura que cal visitar.

Perfil altimétric:

Sortim de les pistes d'atletisme de Mataró.

Agafem als pocs metres la pista de terra que comença al Tanatori i que en una pujada suau arriba dalt la carena, passant per la urbanització Can Vilardell.

Al cap de 3,0 kms arribem a una cruïlla, ja dins del  Parc Montnegre-Corredor, que a l'esquerra ens portaria a Argentona. Nosaltres seguim a la dreta, seguint les indicacions a El Corredor, i en poca estona passem per la Font de la Cornisa (km 4,1) i Can Bruguera.

Just després de Can Bruguera, arribem a la Creu de Can Bruguera (km 4,3), cruïlla que a l'esquerra baixa cap a Canyamars i Dosrius. Ens endinsem al bosc.

Al cap de poca estona, baixant a la dreta ens trobem la Font de la Moreneta (km 4,7), d'aigua fresquíssima, una de les Fonts més maques del Parc, que rajava força aigua malgrat que la pluja ha estat escassa en els darrers mesos.

Després de refrescar-nos seguim cap a Canyamars, per una baixada pronunciada en un bosc fresc i humit, amb algunes falgueres.

Al km 6,3 s'obre el bosc i arribem al camí de Can Rimbles. A la dreta aniríem a parar a la Creu de Rupit, camí del Corredor. Nosaltres girem a l'esquerra, cap a Dosrius. Passem al costat d'el indicador del Bosc Vertical i dels Rucs del Corredors.

Al cap de una estona (km 7.4) empalmem amb la carretera de Dosrius a Canyamars.

Ara ja seguim per la carretera uns 2 kms, fins a la rotonda de la urbanització Can Massuet del Far (km 9,3), i a esquerra agafem la Riera de Dosrius, molt arenosa, però que permet córrer fins a Dosrius, a la Font al costa de l'església (km 10.9).

Seguim la Riera de Dosrius avall, fins 100 m. abans del pont de l'autopista de Granollers (km 14,1).
En allà agafem el camí que puja per l'esquerra, un camí preciós, molt recomanable per caminar i fer una passejada molt agradable. Passem una tanca en mig del camí al costat d'una masia (hi han gossos que borden però que no fan res), i arribem a un fort revolt del camí a l'esquerra (km 15,5). En aquest punt deixem el camí i anem cap a la dreta, a on es veu un caminet que passa una tanca, i que després de la tanca es torna una pista forestal.

Al km 16,5 arribem a una cruïlla. A la esquerra tornaríem a pujar cap a Can Bruguera. Nosaltres girem a la dreta i agafem el camí que segueix uns metres a l'esquerra en forta pujada.

Al km 18,6 agafem una drecera que pel bosc va a empalmar al camí de Cornisa que hem agafat a Mataró, i que ens portarà al punt de sortida. Es una drecera que puja un desnivell de uns 80m pel bosc. Ens perdem uns metres, però reculem finalment surtim al camí. Si no ens haguéssim perdut serien uns 600 m pel bosc.

Fem el darrer km de baixada cap a les pistes d'atletisme. En total hem fet 20,36 km.

El més interessant d'avui és que sortint de Vilassar es pot arribar a Canyamars i tornar a Vilassar per Argentona en uns 30 kms, i que per tant és una alternativa per fer tirada llarga a l'hivern, per preparar la Marató.